Carbook
November 2, 2021
Logos
August 21, 2022

LouLou

Restaurang

Att etablera en auktoritativ närvaro online är en komplex process. En fullständig designöversyn bör göras för att säkerställa att kunderna får den bästa informationen om ditt varumärke. Alla de individuella elementen skall förmedla vad som skiljer dig från konkurrenterna och varför de ska samarbeta med dig. Här är en berättelse om hur Taggar Group hanterade varumärket av en svensk restaurang och förnyade designen för att få resonans hos publiken.

Projektmål

Designa och implementera den visuella identiteten och logotypen för den svenska restaurangen Loulou.

Kund

LOULOU RESTAURANG

År

2022

Första steget

Ett av de första stegen för att skapa en visuell identitet för Loulou Restaurang var att identifiera företagets affärsmål och marknadsföringskrav. Här är en kort lista över de uppgifter som teamet på Taggar har utfört.

  • Hemsida och matartiklar

En viktig del av marknadsföringen var att skapa en webbplats som skulle fungera som bas för alla visuella identitetslösningar framöver. Taggar Group identifierade att begreppen autentiska rätter och naturlig smak var något som skulle få resonans hos publiken och vi valde de visuella element som skulle passa bäst. Vi skrev webbplatskopior och matartiklar för att utforska dessa koncept ytterligare.

  • Meny, restaurangtavlor, publikationer, tryck av arbetskläder

När det visuella baselementet godkänts var nästa uppgift att skapa märkesvaror som skulle stödja restaurangens visuella identitet. Vi höll det centrala temat konsekvent och designade menyn, restaurangtavlor, menyn för elektroniska displayskärmar och fjärrdisplaysystem som effektivt skulle kommunicera nyckelkoncepten till kunderna.

  • Design och implementering av sociala sidor

Stil spelar en avgörande roll i varumärkesutvecklingen. Medan Taggar Group utvecklade de sociala sidorna och mallarna för sociala inlägg använde Taggar Group varumärkessatsens färger för att skapa en standardmall som skulle få fram nyckelinformation på ett kort innehållsmässigt sätt. Vi provade olika Instagram-mallar för olika stilar av inlägg och förmedlade detsamma till kunden i slutet med tydliga instruktioner om rätt och fel sätt att använda mallen.

  • Mat- och platsfotografering

Taggar Group arbetar med erfarna fotografer och videofilmare som kan fånga fängslande ögonblick. Vi fokuserade på att ta bilder och filmer med frestande mat och fantastisk atmosfär som skall få kunder att besöka och dela samma sak. Reklamvideor skapas också som en del av videomarknadsföringsstrategin.

 

 

  • SEO och Google Business

Varumärkesarbetet på Taggar Group inkluderar också att skapa en Google Business-listning som inte bara hjälper lokala kunder att hitta restaurangen utan också stödjer SEO-insatserna. Copywriting på webbplatsen och matartiklar som nämnts ovan är också SEO-optimerade för bättre SERP-prestanda.

  • Koppla menyn till onlinebeställningen via QR-kod

Slutligen arbetar vi med att finjustera kundupplevelsen. Även om detta inte verkar vara en del av designstrategin, spelar kundupplevelsen en avgörande roll för framgången för en marknadsplan. Taggar Group skapade en virtuell meny som följde samma designfilosofi och kopplade den till en QR-kod som skulle placeras på borden. Det är ännu en plats där varumärkessatsningen kan visas för att skapa en koppling till publiken.

Framgångskoncept

Detta projekt med att designa och implementera en restaurangs visuella identitet från grunden har visat hur Taggar Group kan identifiera moderna trender och hålla affärsmålen i åtanke för att skapa en slående design som fängslar publiken och lämnar ett intryck. Om du vill veta mer om vårt förhållningssätt till varumärkesbyggande, besök bloggsektionen på vår hemsida eller ring oss.

Kan vi hjälpa dig?